Sommarlov

Jo, jag har också tagit sommarlov. Det händer inte så väldigt mycket här, jag latar mig mest 🙂 Fast jag har röjt i skåp och lådor, städat bort massor med skräp, sålt ditten och datten på tradera, gett bort och slängt. Skönt!! Nu börjar jag bli redo för hösten, jag  äntligen itu med min ufo-korg (ufo= unfinished objects) idag och avverkade fyra saker som legat där alltför länge. Lite som skulle lagas och så ett påbörjat babytäcke. Täcket ska jag ge bort till min kompis lilla nyfödda dotterdotter Svea 🙂

 

Har börjat samla nya tyger (köper inte vadsomhelst, är för kräsen och petig på hur de ska se ut) eftesom jag har fått beställningar på två väskor. En ska bli vit med mycket spetsar och en ska bli grå i shag-teknik. Å så ska jag äntligen sy hissgardinerna, det tyget har legat en månad *skäms* På måndag börjar allvaret 😉

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Majsan
    Aug 19, 2010 @ 08:51:49

    Oh, vad skådar mitt norra öga ;o) Jag ser ordet hissgardin. Hahaha Du ÄR en tankeläsare.

    Kram

